Saturday, July 14, 2007

Сурагчийн амралт


Монголийн маань наадам дуусаагуй байгаа бололтойдог... Єнєєдєр би энд амараад л байж бн даа гэхдээ гарна аа бороо орохгуй бол... Би хvvхэд байхдаа зуний амралтаараа байнга хєдєє явдаг байлаа тэгээд дараа жил нь vе -н залуучуудтайгаа айл хэсдэг боллоо. Хэний охин єсєж vv , хэний айраг исэж vv гээд л.... Бас л хєдєєний амьдралийг єєрийн нvдээр харахад энэ надад маш сонин байсан шvv дээ одоо бодоход... хєдєєний миний vеийн хvvхдvvд (одоо том залуучууд болсон байх аа) их л тэр хавьдаа дэгжин хувцас ємсєєд л явж байсан санагдаад байх юм. би бол яахав тааралдсанаа л ємсєєд явдаг байсан юм хаха. би бол айлийн охин харахгvй шvv дээ зvгээр л ах, дvv нараасаа оор хvн харж зvгээр єєрийгєє сатааруулах санаатай л явж байгаа юм л даа ах бол.. Тэгээд бас л нэлээд холгvй нилээд олон охинтой айлд очоод бараг одор болсон. нэлээд хэдэн саам єнгєрєєв, айраг уугаад л байсан.. Гэхдээ бас тэд нар чинь ажилаа яриад байгаа Манай алагтай хэд харагдана уу гэх мэт, манай шар тэмээ хаана явна аа гэх мэт, хаая аа гарж хонь оо дурандана аа бас тэр чинь ажил, амьдралаа зэрэгцvvлээд л... их vvрэг ээ ухамсарласан 3 гар хахахаха.
Тэгээд тэр єдєр єнгєрєв єє.. бид 3-ийн явах болсон чинь та нар єнєє орой бид хэд хуруу гаргана аа (хуруудах) ирж хуруудаарай аа гэж хэлсэн... Тэгээд бид 3 хонио гэрийн зуг залчаад гэртээ харьж билээ. За орой нь буцаад явлаа. 3 гар гэхдээ гvvгээ тавиад адуугаа залаад гаргаж байгаа юм л даа бас тэр чинь... тэгээд нэг нь бол тэр айлдаа бvvр хонохоор, энэ хvн бол шийдсэн маргааш нь адуугаа єглєє хурааж ирэх зорилготой гэхдээ зорилго нь тодорхой айлийн охин панаалдах (єдєр нь харсан охиноо).. би бол хонохгvй ээ айлд чинь удаан сууж чаддаггvй хvн чинь яахав дээ.... Тэгээд явлаа хvмvvс гэрийн 2 талд суусан байсан 6-7 хун байх аа нэг талдаа, тэгээд гэрийн дунд талд 40 литр битон дvvрэн айраг тавьсан байх юм. тэгээд хvvхдvvд ирлээ гээд л 0.5 литр орох байрийн модон хуланд (манай тэнд хул гэдэг) айраг хийгээд л єгєх нээх торолгvй л уучихлаа... За тэгсэн чинь арай нэг ахмад, арай хєжєєнтэй эрэгтэйг тал бvр сонгон Ловон гэдэг юм бн, энэ нь тэр багийн ахлагч юм аа даа янз нь. тэгсэн чин бас нэгийгээ Гэч гэсэн нэр єгєх юм тэр нь хамгийн дор сууж байгаа хvн тэр нь айраг аягалах, ер нь ойр зуурийн Ловонгийн ажилд туслах vvрэг хvлээсэн байдаг.. За тэгээд эрээсээ доошоо хуруудаад л гэхдээ нэг л удаа хуруудсан хожигдон хожигдтолоо тэгээд манай баг хожигдов та тэгээд хожигдон айлийн хvмvvс чинь дуу гаргах болно оо...Мэдээж тєрсєн єдрийн дуу хэзээ ч дуулахгvй.. 60, 70 оний дуунуудийг чинь авч єгсєн дєє. тэгээд дуулаад л байсан уугаад л байсан.. одоо тухайн багийн нэг хvн гарахар болвол заавал Ловонгоосоо асууж би гараад ирэй ээ гэж гардаг.. Хэрвээ тэр багийн нэгэн гишvvн нойрмоглох ч юм уу тэр наригайнийг эвгvй байдалд оруулах, хараал хэлэх юм бол заавал торгуулна аа.. торгууль нь Айраг гэхдээ нэлээд том хул байдаг... нээх торгуулахгvйхэн шиг буцах умсан гэсэн бодол толгойд эргэлдээд ..тэгээд шєний 3 цаг болтол сууж билээ дуулаад л байсан. би тэгээд бас одоо боддог л доо. миний одоо ХАА мэргэжил эзэмшсэн, хєдєє их явж ажилдаг, хєдєєний хvмvvстэй ажиллах, ярих гэх мэт энэ байдалд миний энэ бага насний зуний амралт их нєлєєлсєн юм шvv дээ. Тэгээд тохирсон ёсоороо нэг найз маань айлийн охин-г эмэгтэй хvн болгох гэж vлдээд 2 найз хар хурдаараа тавхиад гэртээ нохой шуугуулан харьж билээ.. Шєнє vлий єрхєє бvтээдэг юм аа гэж хэлээд хар хурдаарай аа давхиад харьсан... Тэгээд мэдээж морио оо шєдєрлєєд орж унтсан санагдаж бн аа.

No comments: